Sunday, December 8, 2019

BAKONYI GOMBÁS HÚSGOMBÓC


Hozzávalók:
40 dkg darált hús, én marhahúst választottam
2 tojás
só ízlés szerint
bors ízlés szerint, de szerintem bőven
 kb.3 ek zsemlemorzsa
1 gerezd zúzott fokhagyma
1 közepes fej vöröshagyma
2 paprika
1 tk pirospaprika
kb.30 dkg gomba, én rókagombát használtam
 kb. 1 evőkanál étkezési keményitő




Elkészítése:
A darált húst összekeverjük a tojásokkal, zúzott fokhagymával, tetszés szerint sózzuk, borsozzuk, majd annyi zsemlemorzsát adunk a masszához, hogy könnyen formázható legyen. Diónyi nagyságú gombócokat formázunk és félretesszük.
Kevés olajon megdinszteljük a megtiszított és apróra darabolt hagymát, rászórjuk a pirospaprikát, majd felengedjük 2,5 dl vízzel.
Beletesszük a feldarabolt, megtisztitott paprikát, majd ízlés szerint sózzuk és borsozzuk.


Néhány perc múlva a húsgombócokat is beletesszük, lefedve főzzük. Ne kevergessük az ételt, hanem inkább rázogassuk az edényt, így nem törnek össze a gombócok.
15 percig főzzük, majd a gomba szeleteket hozzáadva az egészet készre főzzük.
Az étkezési keményitőt csomómentesen elkeverjük a tejföllel, hozzáadjuk a raguhoz, néhányszor összerázzuk, majd amikor rotyogni kezd, levesszük a tűzről.
KIfőtt tésztával, rizssel, nokedlivel tálaljuk, Nagyon finom étel.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...