Thursday, December 13, 2012

CITROMOS ÁLOM, A VILLÁM TORTA

Mit lehet tenni, ha a vendégünknek szülinapja van, a házban pedig éppen most halaszthatatlan munkák is zajlanak. Szerencsére eszembe jutott a citromos álom nevü édesség, amit most próbáltam ünnepi köntösbe öltöztetni. A gyors munka eredménye, egy nagyon finom,  ünnepi torta lett, ami az ünnepeltnek is izlett.









25 dkg cukrozott tetejű babapiskóta ( mert ez jobban puhul ),
5 dl tejföl,
5 dl tejszín, (én csak 2 dl-t használtam hozzá)
2 db citrom, leve plusz reszelt héja
12 ek. cukor, ( porcukrot használtam )
1 cs. vaniliás cukor


A tejfölt keverjük ki a kétféle cukorral, és keverjük bele az előzőleg alaposan lemosott citromok reszelt héját és levét. A biztonság kedvéért egy kávéskanálnyi agar agart is tettem bele, hogy a torta szépen szeletelhető legyen.

A tejszínt kemény habbá verjük, majd óvatosan beleforgatjuk a citromos krémbe.

Egy tortakarikát, alja nélkül tegyünk egy süteményes tányéra és rakjuk ki az alját babapiskótával, ezután rákenjük a fele krémet, majd ismét egy sor piskóta jön és a tetejére rásimítjuk a maradék citromos krémet. Citromszeletekkel és száritott gyümölcssel díszítjük. Egy éjszakára hűtőbe tesszük.

.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...