Monday, December 31, 2012

FRANCIA LENCSEVES


Téli napokra ideális, máskor pedig azért, mert nagyon fincsi.

Francia lencseleves

kb 4o dkg lencse
2 nagy vöröshagyma
3 evőkanál olaj
1 csokor zellerlevél összevágva
2 – 3 sárgarépa összevágva, kockára vagy karikára
kb 1 liter zöldségből esetleg húsból készült alaplé
2 db nagy friss paradicsom vagy izlés szerint paradicsomlé
2 fokhagyma
babérlevél
kávéskanál mustár
só izlés szerint


A hagymát apróra vágtam és megdiszteltem. A lencsét egy éjszakára beáztattam.
A kész hagymára a megmosott lencsét rátettem felőntöttem zöldséglével  igy főztem kb félórát. Aztán beletettem az összevágott sárgarépát és zellerlevelet és az összes többi hozzávalót és füszert, az  apróra vágott paradicsomot, és a  mustárt. Ha elfőtt a leves leve vizzel pótolom.
Amikor elkészült citromlével izesitettem, mig a megfelelő pikáns  izt eléri. Tálaláskor összevágott zellerlevéllel diszthető.
Süriteni nem kell, árpagyönggyel, mint levesbetét, még gazdagithaó.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...