Saturday, January 5, 2013

MAHI MAHI CITRUSOKKAL



A mahi mahi egy ragadozó hal  az aranymakrélák csoportjáből. Trópusi, szubtrópusi vizekben él. 4-5 évig él és 7-13 kg között mozog a kifejlett példány átlagsúlya. A mahi mahi hawaii eredetű név. A mahi mahi a sporthorgászok egyik közkedvelt hala, miután kifogásához erő és ügyesség szükséges. A hal húsa a Karib-térségben, Japánban és Amerikában is rendkívül nagy népszerűségnek örvend, nemcsak azért, mert fehér húsa tömény, édeskés és zamatos, hanem azért is, mert magas fehérjetartalmának köszönhetően rendkívül tápláló. Súlyából adódóan egy mahi mahi hal több kiló  tisztitott húst jelent, 




A mélyhütőtt halat melyebb tálba helyeztem és jól megöntöztem egy nagyobb citrom levével. aztán hozzátettem , egy darab gyömbért, izlés szerint fokhagymát és egy nagyon érett, nagy  naracsot levét, húsát, beszőrtam, pici sóval , borssal és  aztán visszatettem a hütőbe egy délelőttre. Ebéd előtt  egy serpenyőbe  kis vajat melegitettem, rátettem a halat és megpároltam, mig a citrusok leve besürösödött, ez csupán párc perc, de közben meg kell forditani a halat is.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...