Wednesday, January 16, 2013

RAKOTT ZÖLDBAB

A rakott ételeket könnyü elkésziteni, mert rövid idő alatt izletesen finom ételeket varázsolhatunk, ráadásul nem túl sok munkával.
Egy dolgon a receptirásnál azért  elgondolkodtam, hogy miért hivjuk zöldbabnak a sárga hüvelyü zöldbabot?

Hozzávalók

kb 8o dkg zöldbab
4o dkg darált hús lehet sertés, csirke, pulyka
kb 1o dkg rizs
3- 4 dl tejföl
1 db tojás
1 vöröshagyma
1-2 gerezd fokhagyma, apróra vágva
pirospaprika
majoranna
kb 3 evőkanál olaj
paradicsom
zöldpaprika






Én  a zöldbabot konzervben vettem igy a doboz kinyitásán kivün nem volt vele több dolgom, és 4 db-t használtam fel az étel elkészitéséhez.
A hagymát apróra vágtam, és aranybarnára pároltam, majd meghintettem pirospaprikával és beletettem a darált húst és kevergetve megpároltam. Közben az apróra vágott fokhagymát, örölt borsot és majoránnát is hozzátettem és megsóztam.
A rizst megmostam és egy edényben megpároltam, mikor elkészült a darált húshoz adtam  és összeforgattam vele és a beletett nyers tojással is,
Egy nagyobb téglalap alaku jénai tál  aljára  vajdarabokat helyeztem, erre egy sor zödbabot tettem, majd a rizses darált húsos keveréket teritettem rá, aztán következő rétegként a tejföl jött egyenletesen bevonva a húsréteget, majd összevágott paprika és paradicsom , és a megmaradt zöldbab került a tetejére.
Szórhatunk rá egy kis finom zsemlemorzsát, és vajdarabokat, majd betoljuk a sütőbe és kb 2o percig sütjük.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...