Monday, December 24, 2012

SHARON CURRYS CSIRKÉJE

Ahhoz képest, hogy viszonylag későn kezdtem az indiai konyha megismeréséhez, mostanában  igen gyakran készitek  indiai ételeket  pld, ha hideg van , vagy ha nagyon fáradt vagyok. Visszagondolva é:rdekes mennyire tartottam attól, hogy az indiai ételek túl sárgák, és az sem tetszett, hogy azoknál  az ételeknél, amit  szafttal öntöttek le, nem láttam mi van alul.
Ma már tudom, hogy, hogy sokat vesztettem volna, ha ezeknél az állaspontoknál maradok.
 Az indiai  füszeres, illatos ételek képesek  sok és új energiát adni, az izkavalkádról nem is beszélve.
Az egyik kedvenc lelőhelyemről származik ez a recept, Sharont nem ismerem, csak a  nevét viselő receptjét
készitettem el.  Nevezett indiai születésü, de Malajziában  is élt, igy mindkét ország konyháját jól ismeri.
Én csirkemellből készitettem hármunk részére, sajnos fotót mellékelni nem tudok, mert ahogy elkészült az étel, szinte pillanatok alatt el is fogyott.


Hozzávalók:
 2 db nagyobb csirkemell, kockára vágva
1 teáskanál chili por  ( aki nem szereti erősre, felezheti )
2 teáskanál curry
2 teáskanál  koriander por
1 tk kömény por
1/4 teáskanál kardamon por
2 evőkanál / napraforgó / repce étolaj
1 hagyma nagyon apróra vágva, vagy darálva
1 teáskanál fokhagyma paszta
1 teáskanál gyömbér paszta
egy kb. 3 cm-es fahéj, rúd formában
4 db szegfüszeg
4 közepes méretű burgonya, mossuk meg jól és vágjuk negyedbe vagy kisebb kockákra.
2 nagy paradicsom, igen pici kockákra vágva
Só ízlés szerint
1/2 csésze kókusztej ,én kb 2 és fél decit használtam fel.
2 csillaganizs ( én kilhagytam )



Elkészítés:
Tegyük a  csirkét egy nagy tálba és adjuk hozzá a chili port, koriandert, köményt,  és kardamom port és jól keverjük el,  amíg az összes darabot bevonjuk vele. Meghintjük egy kevés vizzel, ha a keverék túl száraz. Pácoljuk  fél órán keresztül.
Egy mély serpenyőben az étolajon ,  amikor az már kissé  forró, hozzáadjuk a fűszereket, hogy kiadják az aromájukat, ez pár perc csupán, mig a füszerek megsötétednek közben. Vigyázzunk nehogy megégjenek.
Most adjuk hozzá a fokhagymát, gyömbért és hagyma pasztákat. és keverjük kb 2 percig, gyakran kevergetve.
Adjuk hozzá a csirkekockákat vagy csirkedarabokat, a felkockázott burgonyát , paradicsomot  és annyi forró vizet, hogy a serpenyőben, éppen ellepje a csirkét. Forraljuk fel, majd tartsuk a melegen.. Főzzük így 20 percig. Időnként keverjük meg.
Ízlés szerint  sózzuk. Főzzük további 5 percig, fedetlenül, majd adjuk hozzá  a kókusztejet, és  keverjük el,és forraljunk  még egyet  rajta.
Sima főtt rizzsel  is tálaljuk.

Forrás: http://indianfood.about.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...