Thursday, December 6, 2012

KÓKUSZOS PATHÉ

Ezt a teasüteményt már többször is elkészitettem, mert  finom, dekorativ és osztatlan siker vendégeink körében is.


Hozzávalók:
220 g vaj
140 g porcukor
10 g vaníliás cukor
140 g kókuszreszelék
3 db közepes méretű egész tojás
220 g liszt
400 g olvasztott tejcsokoládé

Elkészítés
 Melegítsük elő a sütőt 200 C-ra és készítsünk elő egy szilikonpapírral fedett sütőlemezt.
 A vajat jó alaposan habosítsuk ki a porcukorral és a vaníliás cukorral.
Ha a vaj jó habos, folyamatos habosítás mellett egyenként adjuk hozzá a tojásokat,  alapos keverés után pedig  hozzádagoljuk a kókuszreszeléket, majd a lisztet, végül teljesen elkeverjük a masszát.
Ezzel elkészült a tészta.

Bár az eredeti recept szerint csillagcsöves nyomózsákba kell tenni, én ezt kihagytam és a sütópapirral boritott sütőre, előzőleg vizbe mártott kisméretü fagylaltoskanállal, kupacokat helyeztem el, és 200 fokon 10 percig sütöttem.Ne használjunk nagy kanalat, mert a süti, akkor jó, ha nem vastag.
 Nagyon kell vigyázni, hogyha a teasütemények széle barnulni kezdene, azonnal vegyük ki a sütőből, mert azoknak fehéreknek kell maradniuk,

Ha kihűltek, olvasztott tejcsokoládéban ( én hagyományos csokimázat tettem rá, amit nylon zacskóba tettem és egyik végét levágtam és a csokimázat rácsikoztam a sütik tetejére ) Hagyjuk megszilárdulni a mázat, és utána dobozba tehetjük,  Hogy a dobozban meddig  áll el, ezt még nem sikerült kitapasztalnom, mert előbb elfogyott.

desszert.eu receptje alapján




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...