Sunday, January 7, 2018

HÉT FEHÉRJÉS CITROMOS


Néha meglepödök a mélyhütőben megbujó tojáshérje mennyiségén, és nem értem, hogy gyülemlett fel ennyi. A nagy menyiségre való tekintettel így olyan receptet választottam amihez sok fehérje kell. Igy esett a választás erre a citromos süteményre, ami egyszerre hét tojásfehérjétől szabaditott meg. A sütemény könnyű, csak enyhén citromos, nem a megszokott piskota ,picit tömörebb, de könnyű és finom. A fehérje eltüntetésén kívül pedig még a kicsit megszáradt aszalt gyümölcs, egy- két maradék dió, mazsola, csokidarabok is megtalálták benne a helyüket, ugyanűgy mint a kissé régebbi táblás csoki, amivel végül bevontam a kiszáradás ellen.
Jó ize miatt az ünnepi asztalon is megállja a helyét , de a hétköznapokban is praktikus elkésziteni a fent leirtak miatt.




Hozzávakók:
7 tojásfehérje
12 dkg liszt
18 dkg cukor-( nálam xilit)
2 db citrom leve és reszelt héja
csipet só

Elkészités
A citromot jól lemossuk, héját lereszeljük, levét kinyomjuk.Az aszalt gyümölcsöket kis tában leöntöm egy kevés forró vizzel, hogy felpuhuljanak, Ha a gyerekek nem esznek a sütiből ugyanezt rummal lehet felpuhitani.
A fehérjét már előbb kivettem a mélyhűtóból és nagyjából felolvadt. Egy mély tálban kemény habbá verem a cukorpótlóval, és hozzátesyem a reszelt citromot és a citrom levét valamint a csipet sót. Ezután fakanál segitségével kanalanként hozzáadom a lisztet és a lecsöpögtetett aszalt gyümölcsöt.

Sütópapirral kibélelt formában 165 fokon 25 percig sütjük. Tetejét egy tábla cskoládé felolvasztásával vontam be.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...