Tuesday, March 26, 2013

LUCULLUSI KÖRTELEKVÁR




Vásároltam  bő két kiló Alexander körtét. Mielőtt megpuhult volna teljesen, héjától megtisztitottam, kis kockákra vágtam, meglocsoltam 1 citrom levével és feltettem főzni, pár kanál cukorral, mert a körte amúgy is mézédes volt.
Miután kicsit megpuhult botmixerrel eloszlattam a még egyben lévő körtedarabokat.
Ezután hozzáadtam még örölt fahéjat, vaniliát, szürőben átmosott levendulavirágot és ezekkel együtt is átforraltam,, legutoljára egy evőkanál rumot is hozzátettem, majd forrón üvegbe zártam , a lezárt  üvegeket fejükre forditottam egy percre, végül pedig a meleg üvegeket takarók közé tettem, és egy éjjelre ott maradtak.
Másnap helyükre kerültek, de szerintem ott  nemsokáig lesznek, hiszen az izük egyszerüen csodálatos.
A fent leirt mennyiségből 3 üvegnyi finomság készült el, és még el sem fogyott , de már tudom, ha szép körtét látok újra vennem kell.
A leirtakon kivül a lekvár semmilyen tartúsitószert vagy más adalékanyagot nem tartalmaz, igy hosszabb ideig nem áll el.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...