Thursday, May 30, 2013

ZÖLDBORSÓS OMLETT

Valami nagyon könnyü ebédet szerettem volna késziteni, igy esett a választás a zöldborsós omlettre, petrezselymes  újburgonyával, salátával. Nagyon jó választás volt, igazi  friss tavaszi izekkel.



Hozzávalók 2 személyre:

1/2 kg friss zöldborsó
4 tojás
1 púpozott kávéskanál liszt
2 - 3 evőkanál tejszin

kevés vaj a sütéshez

A zöldborsót kifejtettem és enyhe sós vizben pár percig megföztem, levét leszürtem és a fedő alatt hagytam, amig a tojásokat egy tálban feltörtem, megsóztam, a liszttel jól elkevertem majd   a fözőtejszinnel is elegyitettem.
Serpenyőbe vajat tettem, amint elolvadt rádobtam a zöldborsőt, átfogattam és leöntöttem a tejszines, tojásos keverékkel és vigyázva ( a vaj hamar odaéghet ) addig sütöttem, mig a teteje remegős lett. Aki nem igy szereti forditsa meg.
Ekkor kettévágtam és  az elözöleg megfőzött majd kicsit átsütött petrezselymes újbugonyával,  és balzsamecetes salátával tálaltam.

Az omlettet lehet gombával, sajttal  vagy más zöldséggel variálni vagy köret nélkül,  reggelinek  is kiváló.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...