Monday, November 16, 2015

FALAFEL SÜTŐBEN SÜTVE

Egyszer már készitettem falafelt, de akkor nem sikerült, szétfolyt az olajban.  Gondoltam nem fog ki rajtam és újra neki állok. Nem csalódtam, mert a falafel jól sikerült, kivül ropogós, belül puha és az ize finom.


Sütőben sütve elkerültem az olajszagot és a húsmentes időszakjaink egyik favoritja. Fokhagymás dippel még magasabb kategóriába lép.Csak frissen jó.


25 dkg csicseriborsó

3 gerezd fokhagyma

1 kisebb hagyma

pár szál petrezselyem

ha van  friss koriander

cayenne bors

fél teáskanál őrölt koriander

1 teáskanál őrölt kömény



bors

1 evőkanál liszt

3/4 teáskanál szódabikarbóna

kevés olaj



Elkészitése:

A konzerv  csicseriborsót jól  lecsöpögtetjuk, és robotgéppel krémesre keverjük, majd félretesszük.
A petrezselymet, a koriandert, a fokhagymát és az erőspaprikát felaprítjuk, majd egy tálban összekeverjük a krémes csicseriborsóval. Ezután mehet bele a többi fűszer és a szódabikarbónás liszt is. Puha, nem ragacsos állagúnak kell lennie. Első látásra kicsit száraznak tűnhet, de ilyennek kell lennie. Diónál  kicsit kisebb gombócokat formálunk, és lisztezett tálcán még 1 napig pihentetjük a hűtőben. Így áll össze  és nem esik majd szét. 
Sütöpapiros tepsire tesszük, és sütőben megsütjük. Félidőben megforgatjuk, hogy mindenhol aranysárgára süljön.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...