Monday, November 5, 2012

MEGMARADT TOJÁSFEHÉRJE, FEHÉR PÜSPÖKKENYÉR


Nagyon felgyülemlett a tojásféhérje a mélyhütőben, igy eltökéltem véget vetek a zacskó rengetegnek, amiben a megmaradt tojásfehérjék csücsültek. A legtöbb recept 2 esetleg 3 tojásfehérjét lát szükségesnek, de evvel én nem elégedtem meg. Az alábbbi recept 6 tojásfehérje felhasználásáról szólt, amit én rögtön megdupláztam, igy 12 tojásfehérjét sikerült munkába állitanom.

A dupla mennyiséget ,két püspökkenyér sütőben sütöttem meg, de legközelebb a kuglófsütőben fogom elkésziteni. A recept igen egyszerü, a süti pedig nagyon finom,és ami a legfőbb 12 tojásfehérjével kevesebb lett a gyüjteményemben.


Hozzávalók:

Habbá verjük 6 tojás fehérjét, majd 20 dkg porcukrot keverünk bele. Apróra vágunk 5 dkg diót, 5 dkg főzőcsokoládét, 5 dkg birsalmasajtot, illetve száritott gyümölcsöt, elkeverjük 12 dkg liszttel, adunk hozzá 5 dkg mazsolát, aztán a cukros habhoz adjuk óvatosan, nehogy a hab összetörjön.
Alaposan kizsírozott püspökkenyérformába öntjük, előmelegített sütőben 5 percig erős lángon, majd takaréklángon addig sütjük,( kb 40 perc ) míg a beleszúrt tűre nem tapad ragacsos massza.
A megsült tésztát deszkára borítjuk, csak másnap szeleteljük fel. Csokoládémázzal is bevonhatjuk.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...