Friday, September 28, 2012

LAZACDERÉK CURRYVEL, MOST KÓKUSZ NÉLKÜL

Egy indiai recepet alapján kezdtem a főzéshez, de egy alapanyag a reszelt kókusz hiányzott, így gyorsan átvariáltam a receptet. Szerencsére igy is finom lett.

Elkészités:
kb 4o dkg hal, jelen esetben lazac
1 közepes hagyma
zöldpaprika erős izlés szerint és mennyiségben
karikára felvágva
1 nagy paradicsom fele felkockázva
2 teáskanál sárga curry por
kb. 1 ½ dl kókusz tej
citrom vagy lime lé
pár szem borsszem ( kihagyható)
A halat előkészitem, a hagymát kockára vágom és halványra piritom egy serpenyőben. Ha kész beleteszem az apró kockára vágott paradicsomot a felkarikázott erős paprikát a curryt és felöntöm kókusztejjel, majd beleteszem a lazacot. Ezután meglocsolom citrom vagy lime lével, izlés szerint, majd mindkét oldalára forditgatva a szószban megpárolom., ami pár perc csupán.
Mire a hal kész a currys szósz egészen besürüsődik.
Én tettem bele borsszemeket, nem a hagyományost, hanem kissé savanykás lében eltett megérés előtti borsszemeket.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...