Saturday, September 22, 2012

KÁROLYI SALÁTA

A neten keringő recepetek szerint az egykori Mézes Mackóban lehetett ezt a jóizü salátát kapni. 
Az eredeti recept szerint:
20 dkg burgonya, 10 dkg kovászos uborka, 10 dkg zöldpaprika, 20 dkg paradicsom, 1 fej saláta, 2 keménytojás, só, fél liter tartármártás A krumplit héjában megfõzöm és karikákra vágom. A paprikát kicsumázom, felkarikázom és leforrázom. A kovászos uborkát meghámozom és vékonyan felszeletelem. A tojást megtisztítom és felkarikázom. A paradicsomot forró vízbe mártom, héját lehúzom, kettévágom, magjait kiszedem, majd a húsát 1×1 centis kockákra vágom. A fejessalátát megmosom, leveleire szedem, néhány kivételével vastag metéltre vágom. Az összes hozzávalót lazán összekeverem a sózott tartárral egy salátalevelekkel kibélelt üvegtálon, jól behûtve tálalom.
Én a receptből kihagytam a salátát , mert nem volt itthon, és igy salátalevél helyett készen vásárolt, megehető, salátás tálkákba tettem. A paradicsomot pedig azért hagytam ki, mert másnapra nem mutatott volna jól a maradék salátában, csak diszitésként alkalmaztam A saláta igy is finom és pikáns lett.Vékonyra szeletelt, füszerekkel megpárolt hidegkarajszelet társaságában fogyasztottuk el, a ropogós salátatállal együtt.
A mexicói stilusú, ropogós saláta tál igy készül

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...