Sunday, September 30, 2012

PAIN PAILLASSE, A CSAVART KENYÉR


Ez a kenyér annyira finom, hogy érdemes elkésziteni. Ha jól emlékszem Svájcban, Zürichben egy étteremben kóstoltam elöször, és annyira izlett, hogy rögtön meg is kérdeztem a nevét. Aztán sok idő eltelt és egyszercsak eszembe jutott a nagyszerü iz. Végülis egy német oldalon bukkantam a receptre, ami szerencsémre angolul volt irva, igy nekiláttam a megsütésének. A német hölgy nem volt biztos benne, hogy a kenyér receptje eredeti e ? Mikor nyáron otthon jártam felfedeztem, hogy sok budapesti pékségben már lehet kapni ezt a csavart kenyeret,(igaz elég borsos áron),ennek most nagyon megörültem mert igy össze tudtam hasonlitani az általam készitettel. Pár falat után már megállapitottam, a fellelt recept valóban a Pain Paillasse-é. Ez a kenyér inkább idő, mint munkaigényes, de a hosszú kelesztés és a természetes izek kárpótolnak, mert a kivül harsogóan ropogós, belül puha kenyér nagyon eteti magát.
Elkészités: Első napi kovász készitése Ha van az elöző kenyérből akkor, 45g öregkovász Ha nem a következőkből újat késziteni 55 g. liszt 35 g. viz o.5 friss élesztő o,5 g só Ha ezeket összekevertük ennek a felét, mint öregkovászt el lehet tenni a hütőbe, a következő kenyérhez, felhasználás előtt szobahőmérsékleten kell majd tartani.
Másnapi kovász 6o g liszt 3o g viz plusz az elöző napi kovász fele vagy ha maradt öregkovász.

Kenyértészta 4oo g liszt 28o g viz 3 g friss élesztő 9 g só az elöző két napon készitett kovász
A kenyér elkészitése: Első nap megcsinálni az öregkovászt reggel. Felét 45 g-t eltesszük a hütőbe, a legközelebbi kenyérhez. Felhasználás előtt vegyük ki, hogy szobahőmérsékletü legyen. A megmaradt fél öregkovászt összekeverve szobahőmérsékleten letakarva hagyjuk 8-12 órát. Másnap reggel az aznapi kovászt keverd össze az öregkovásszal és takard le egy éjszakára szobahomérsékleten. Utolsó müvelet Keverd össze a 4oo g lsztet a 260 g vizet 5 percig és letakarva hagyd 3o percig. A maradék (20 g) pici vizben pedig old fel az élesztőt.Utána az élesztőt a sót és tésztát keverd 15 percig majd takard le. Fedjük le és hagyjuk pihenni  2 és 1 / 2 órán keresztül, majd egyszer finoman mozgassuk át, majd ismét fedjük le és hagyjuk 1 1/2 órát kelni. Ha kész a tésztát vedd ketté, elöször az egyiket, majd a másik tésztadarabot csavard meg és úgy helyezd el a sütőlapon. Előmelegitett sütőben, 24o celcius fokon 3o percig kell sütni. 15 perc sütés után egy pillanatra nyissuk ki a sütő ajtaját, hogy kiadja a gőzt.

A legfelső képen magyar liszt látható Lelőhely Walmart

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...