Monday, September 24, 2012

MANGO LASSI és az INDIAI KONYHA

Az indiai konyhával való megismerkedésemet egy hideg téli napnak köszönhetem.
Az Arizonában , a téli, megszokott 2o fokos napközbeni hőmérsékletből egy hétre Washington D.C. -be utaztunk.Megnéztem az interneten, milyen arrafele az idő, 5 fok . Összeszedtem a lakásban található meleghomikat és útnak indultunk. Késő délután értünk oda, és miután elhelyezkedtünk a szállodában, sétára indultunk a városban. Kellemes benyomás, jó hangulatú város, már az első percben jól éreztem magam. Másnap reggeli után, én térképpel a kezembem a város felfedezésére indultam, és nemsokára bevetettem magam a számos csodálatos múzeumok egyikébe, ahonnan késő délután, csak az éhség hajtott ki. Mikor kiértem a friss levegőre meglepetésként ért, hogy nagyon hideg van, mínusz 1o fokra hült le a levegő.A nem szokott hidegtől, minden porcikámbam reszketve kerestem éttermet,hogy beüljek, és felmelegedjek valami meleggel.Meg is jelent a pincér, aki jó amerikai szokás szerint elém tett egy hatalmas poharat szimültig tele jégkockákkal, benne némi vizzel. Na ez kell most nekem. A látványára, szó szerint kirázott a hideg, és dideregve továbbáltam. A következó étterem amibe szó szerint belebotlottam egy indai étterem volt. Az éhség és a hideg együtt nagy úr, és én, aki azelőtt még nem kóstoltam indiai ételt, egy életem egy halálom alapon bementem.
A füszeres indiai vöröslencse leves és a tikka masala nemcsak a melegségével hanem a megszokott izektől eltérő füszerorgiával is elkápráztatott. A sok érdekes füszer, amiből egyik sem hivalkodott, és összhatásban remekelt, pedig lenyügözőtt. Ez persze már rég történt,, és a folytatása, hogy azóta sok indiai receptet használok.

 Mango Lassi
Hozzávalók:
2 nagy érett mangó
1/2 doboz (Greek youghurt plain) sima, sürü yoghurt 34o g
kb 1 dl tej
2 evőkanál cukor, vagy méz
örölt kardamon ( elhagyható)
A megtisztitott, mangót a turmixgépbe dobjuk, elötte persze a magját eltávolitjuk, és a többi hozzávalóval összemixeljük.Poharakba töltjük, jól lehütjük. Krémes sürü.  Nagyon finom !A legnépszerübb indiai üditóital.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...