Monday, October 15, 2012

BORJÚ PICCATA, VEAL PICCATA


Egy rendcsinálás alkalmával az egyik szekrény legmélyére bújva találtam egy fél üvegnyi nem túl biztató szinü Cinzanot. Erről bizony szépen megfeledkeztünk, ki tudja mióta állt ott.
Megkóstoltam az ize remek volt, de meginni sötét szine miatt, nem találtam alkalmasnak, igy felmerült a kérdés mit lehet kezdeni vele.
A Great Chicago Italian Recipes oldalon  találtam ezt e remek ételt, amely készithető csirkével is.
Az étel nemcsak Olaszországban népszerü, de Amerika szerte megtalálható az olasz éttermek étlapjain.


Borjú Piccata, Veal Piccata

Hozzávalók:
6 vékony szelet borjúhús
liszt, a hús befedésére
izlés szerint só
frissen örölt bors
3 evkanál vaj
1 evőkanál oliva olaj
½ csésze húsleveslé
¼ csésze wermut vagy fehérbor ( én Cinzanot használtam és sokkal többet )
¼ csésze frissen csavart citromlé ( en egy lime-t használtam )
1 evőkanál kapribogyó, amit le kell öbliteni a sós viztől
1 csomag frissen összevágott petrezselyem

 
 



A borjúhúst nagyon vékony szeletekre kell vágni, óvatosan sózni, darált borssal mindkét oldalát megkenni, majd a lisztbe beleforgatni, hogy befedje mindenhol.
A vajat és az olajat melegitsük fel, tegyük bele a húst, vigyázva, mert a vaj könnyen ég, mindkét
oldalát világos aranybarnára süssük. kb. 2 percig. Vegyük ki a serpenyőből és tegyük egy tányérra.
A megmaradt zsiradékra öntsük rá a citromlét, a húsleveslét, és a wermutot. Jól keverjük össze
és helyezzük bele a húst. Ezután tegyük rá a megmosott kapribogyókat és a petrezselymet , majd lassan pároljuk míg a szósz besürüsődik ( kb. 5 perc )
Krumplipürével és karikára vágott , párolt sárga baby tökkel tálaltam.
Pikáns és finom.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...