Wednesday, October 10, 2012

TSO GENERÁLIS CSIRKÉJE, TÖRTÉNETTEL



Jó pár évvel ezelőtt, San Franciscoban egy kinai étteremben mentünk ebédelni. A szomszéd asztalnál levő népes társaság, elég zajosan rendeltek, így meghallottam, hogy General Tso-t rendeltek. Felkaptam a fejem, mi lehet ez, aztán valahogy feledésbe ment a dolog.

Később, amikor egy arizonai kinai étterembe mentünk ebédelni, megláttam az étlapon, és egyből beugrott, hogy hallottam már ezt a  nevü ételt.  Ott helyben megkóstoltuk, és nagyon izlett, aztán megkerestem receptjét és megpróbáltam elkésziteni itthon. Sikere lett.

A csirkeétel storyja a következő: 
Élt Kinában, Hunan tartományban egy Peng Chang-Kuaj nevü szakács, aki az 195o-es években elhagyta Kinát és Tajvanra költözött. Itt alkotta meg először ezt a csirkés ételt, amit a hires kinai hadvezérről Tso Generálisról nevezettt el.  Peng 197o-ben New Yorkban éttermet nyitott és ezt az ételt is felvette az étlapra. Évekkel később az üzletét bezárta és visszaköltözött Tajvanra.
A Tso Generális csirke viszont Amerikában maradt, igen népszerü étel lett, és szinte minden kinai étterem kinálatában megtalálható.
A csirke olajban ropogosra sütött ,füszeres édes-savanyú mártással készül.
Hozzávalók:

45 dkg csontozott, bőr nélküli csirke, falatokra vágva
1 száritott erős paprika összetörve ( a recepet 5-öt ir )
3 újhagyma apritva
3 tojás felverve
2 nagy evőkanál kukoricakeményitő
olaj a sütéshez

Szósz:

1 ½ evőkanál rizs ecet 
2 evőkanál rizs bor ( én fehérbort használtam )
3 evőkanál cukor
3 evőkanál szója szósz
2 teáskanál kukorica vagy étkezési keményitő

Elkészités:

Egy mélyebb tálban összekeverjük a keményitőt az előzőleg villával felvert tojásokkal és beletesszük a csirkedarabokat.
A szószt készitsük el egy kisebb tálban. Tegyük bele a rizs ecetet, a rizs bort,a szójaszószt ,a cukrot,
és a keményitőt. Keverjük össze és tegyük félre.
Forró olajban süssük aranyszinüre a csirke darabokat, aztán tegyük papirtörlőre, hogy az felszivja a felesleges olajat.
Tegyünk egy serpenyőbe egy- két kanál olajat, tegyük bele a száritott chilit és 3o másodpercig piritsuk, majd tegyük hozzá a csirkét és pár percig keverjük össze.Végezetül adjuk hozzá a szószt és addig süssük kevergetve, amíg a szósz megvastagodik és buborékozni nem kezd.
Diszitsük összevágott zöldhagymával.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...