Thursday, October 4, 2012

KAKTUSZLEKVÁR, KALANDVÁGYBÓL


Pontosabban Prickly Pear kaktuszból. Kíváncsiságból, kalandvágyból vettem pár darab kaktusztermést a mexicói boltban. Miért vettem üzletben, és miért nem szakitottam le akárhonnan, hiszen Arizonában még az árokparton is ez nő. Azért mert, a nagy, piros lédús termések ezernyi, kiálló tüskéit előzőleg gázlánggal leégették, így válik  kézzel megfoghatóvá.

Szóval megvettem a kaktuszbogyókat és késsel lehántottam a héjukat, majd kettévágtam azokat.

Szürőbe tettem és a kaktuszterméseket jól átnyomkodtam, majd a magokat kidobtam.


A lébe tettem egy fél citrom levét és pár evőkanál mézet, majd forralni kezdtem. Mivel úgy itéltem meg, hogy a növény pektintartalma majdnem nulla, vagyis nem sürüsődik be, így agar- agarral pótoltam.

Pár perc keverés után éreztem, hogy elkészült, hozzáöntöttem egy kis rumot, és üvegekbe tettem, lezártam majd fejre állitottam azokat egy percre.Végül egy meleg takaró alá kerültek.

A mennyiségből két kisebb üveg kaktuszlekvár lett. Ize nem különösebben jelllegzetes, a szine viszont

egyszerüen csodálatos. Azt hiszem remekül fog süteményeken mutatni.

Hogyan szedik le a kaktusztermést és milyen a Prickly Pear kaktusz nézd meg?
Kaktuszlekvár és más termékek kaktuszból
Mi az az agar-agar?

Rendkivül jó sürüsitó, zselésitő hatású, poralakú készitmény.
Az agar-agar maláj eredetű szó, jelentése kocsonya. . Ez egy olyan koleszterinmentes kötőanyag ami melegen oldható, hideg állapotban zselésedő, kocsonyásító hatású élelmiszer adalék.
Az agar-agart forró víz hatására, különféle vörösalga fajokból nyerik ki.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...